Apua eroon- facebook sivut. Käy tykkäämässä ja pysyt ajantasalla.

Neuvokeskus

Parisuhde päättyy - Vanhemmuus jatkuu

Vanhempien erotessa vanhemmuus päivitetään uudelleen. Parisuhteen päättymiseen liittyvät tunteet voivat olla voimakkaat ja vanhempien on hyvä hakea apua ja tukea aikuisen eron käsittelyyn sekä yhteistyövanhemmuuden kysymyksiin.

Vanhempien ero voi käynnistää myös lapsessa luopumisen ja hämmennyksen tunteita.  Lapsi saattaa nähdä itsensä vanhempien välirikon syynä. Vanhempien sovinnollisuus ja toimiva yhteistyö suojaavat lasta eron menetyksiltä ja turvaavat lapsen hyvinvointia eron jälkeen.

Neuvokeskus edistää sovinnollista erokulttuuria ja lapsen suhteen säilymistä kumpaankin vanhempaansa eron jälkeen. Neuvokeskus kehittää, kouluttaa ja juurruttaa eroauttamisen menetelmiä. Toimimme valtakunnallisesti yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton jäsenyhdistysten sekä muiden alan toimijoiden  kanssa. Osallistumalla yhteiskunnalliseen keskusteluun edistämme yhteistyövanhemmuuden periaatteiden toteuttamista.

Seuraavat Eroneuvo- ja Neuvokahvila- ajankohdat ja  Vanhemman neuvo-vertaistukiryhmät ja paikat löydät www.apuaeroon.fi sivulta. Toiminta on valtakunnallista ja ryhmiä kokooontuu jo usealla eri paikkakunnalla.

Nettiturvakodissa tarjotaan  Apua eroon -ryhmächattejä sekä nettivastaanottona ajanvarauksella toimivia eroteemaisia kahdenkeskisiä keskusteluaikoja. Lisäksi  eroteemainen chat päivystys toteutuu maanantaisin parilllisilla viikoilla kello 9-12 (alkaa 5.9.)

Sivustolta voit etsiä oman paikkakunnan eroon liittyviä palveluja.

Vanhemman opas/Föläldraguide/A Parent´s Guide
Monipuolista ja luotettavaa tietoa vanhemmille.
Selaa tai tilaa