Palaa Etusivulle

Katse isään - valokuvanäyttely

Isyys on mahtavaa, mutta ei aina niin helppoa. Käy kurkkaamassa linkin takaa asiaa näyttelystä ja siihen liittyvistä tapahtumista.

Tutustu alta Vanhemmuuden Valtteihin!

Isäkortit

Tervetuloa Katse isään valokuvanäyttelyyn

”Isäksi tulon fiilikset ovat kuin vuoristorataa, yhdessä on aivan mahtavaa, välillä pelottaa, jännittää ja toisinaan on ihan rauhallinen.” (isä, 29 v)

Hei isä!

Isyys on iso juttu, mutta vähän siitä puhutaan. Me isät olemme kaikki lapsillemme erityisiä, erityisen tärkeitä ja erilaisia. Mitä enemmän olemme mukana lapsemme jutuissa, luemme, leikimme, höpötämme, hoivaamme tai teemme yhdessä läksyjä, sitä paremmat eväät lapsemme saa. Kuitenkin olemme useasti jääneet ilman nykyajan vaatimaa isänmallia. Oletko koskaan miettinyt millaista oma isyytesi on suhteessa muihin? Minkälaista isyyttä on yleensäkin olemassa ja mikä on riittävän hyvää isyyttä? Tai mitä lapsesi ajattelee sinusta isänä?

Hei isän kumppani!

Millainen kumppanisi on isänä? Mikä isyydessä on tärkeää? Oletteko te puhuneet keskenänne siitä miten haluatte toteuttaa vanhemmuuttanne teidän perheessä?

Tule tutustumaan Katse isään - valokuvakuvanäyttelyyn.

Näyttelyn kuvat on ottanut kansainvälisesti arvostettu valokuvaaja Jari Salo ja näyttelyn tarkoituksena on tuoda esille isyyttä ja monia kasvoja. Tule katsomaan näyttelyn kuvia ja lasten tekemiä piirustuksia  ”minulle tärkeä mies” . Samalla pääset myös kertomaan kommenttisi oman isyytesi huippuhetkistä! Voit myös jakaa huippuhetkesi instagaramissa tai twitterissä #iskänhuippuhetki

Näyttely aloittaa kiertueensa Helsingissä Pasilan pääkirjastosta 3.-21.10.2016. Pasilan näyttelyyn liittyy monenlaisia tapahtumia avajaisista seminaareihin, joihin kaikkiin olet tervetullut! Tämän jälkeen näyttely lähtee kiertämään ympäri Suomea. Toivomme, että tulet tutustumaan näyttelyyn. Paikkakuntakohtaiset tapahtumatiedot löydät täältä!

Isäkortit

Tervetuloa isäksi!
Paljon tietoa isyydestä yleisesti.
Isä perheen turvallisuuden takaajana.
Miten isänä voit vaikuttaa siihen, että
lapsesi tuntee olonsa turvalliseksi?
Hyvää elämää koko perheelle.
Oma hyvinvointisi luo pohjan lastesi
ja puolisosi hyvinvoinnille.
Isänä perheessä. Isän ja lapsen toimiva
suhde luo läheisyyttä myös suhteessa
puolisoon ja me-henkeä koko perheeseen.

Isyys on tärkeä asia, niin lapselle, isälle, äidille kuin koko perheellekin, joten sitä kannattaa tukea!

Isäksi ei synnytä vaan isäksi kasvetaan! Nykypäivän isät ovat yhä aktiivisemmin mukana lastensa elämässä ja kiinnostuneita pohtimaan omaa isyyttään, iloineen ja haasteineen.

Isäkorteissa tutkaillaan isäksi tulemista ja isänä olemisen eri puolia. Korttien teemat käsittelevät isäksi kasvamista, isää perheen turvallisuuden luojana, isän hyvinvointia ja stressin säätelyä sekä isän ja lapsen välisen suhteen vahvistamista. Kortit sisältävät paljon kysymyksiä, joiden kautta isät voivat miettiä omaa isyyttään. Samoja kysymyksiä voivat työntekijät esittää isille keskustelujen virittämiseksi.

Isäkortit on tilattavissa toimisto@ensijaturvakotienliitto.fi osoitteesta.